kuning kuning




Top List!


Get spotted HERE!

Jom Poret!

Widget

Friday 24 June 2011

selamat datang lagi!

Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam. Salawat dan Salam keatas Junjungan kami Saiyidina Muhammad dan keatas keluarganya dan para sahabatnya semua.

Ya Allah kami memohon mendapat kereredhaan Mu dan Syurga. Dan kami berlindung dengan Mu dari kemurkaan Mu dan api neraka.  Ya Allah ampunkanlah kami dari dosa-dosa dan kesalahan kami semuanya.  Aminn.

Jam 4 pagi tersedar dari tidur yang lena. Ana baru teringat ana tak isyak lagi. Astaghfirullah~ kepenatan semalam. Tdo awal sekitar jam 9 mlm sementara menunggu sahabat ana Hartini habis menonton Kitab Cinta *xtau channel mane* jam di handphone sudah di kunci dan berniat utk bgn pada jam 9.30mlm. Tapi mungkin terlalu penat, ana tertidur sehingga pagi.  Message di inbox FULL! Haha. Maaf ye Tini, ana tertidur. Maaf kak dijah, ana tertidur. Maaf ye sahabat yang lain, ana tertidur. Lepas ni, ana reply msg korang =) Alhamdulillah Allah masih memberi kesempatan pada diri ana untuk hidup pada hari ini. 

Bergegas ke bilik air. Ana berwudhuk untuk menunaikan solat isyak. Khalas~ Sementara menunggu subuh, tiba-tiba terdetik di hati ini untuk kembali ber'blogging' macam dulu dulu =) selalunya, apa yang kita tak rancang, itulah yang akan terjadi *mayb dis only applies to me* =) selesai solat subuh-bacaan al-mathurat, ana terus ke meja laptop. Going 20-s =) ALHAMDULILLAH, Mencecah umur 21 tahun pada hujung tahun ini, Insyaallah, ana ingin nukilankan sesuatu buat diri ana. Kerja-kerja dakwah ana. Cerita hidup ana. Semua ini akan ana abadikan di sini. Insyaallah. Pokoknya istiqamah. =)

Activity of the day =)

Insyaallah hari ana dan keluarga akan ke SMKA SHOAW, sekolah adik anak Maizatul Aqilah. Hari Permuafakatan. Excited sangat bila adik hantar msg last few days cakap ada hari permuafakatan kt sekolah. Rindu sangat sangat nak kembali ke zaman sekolah dulu dulu. Ana masih ingat lagi, kalau dalam report card ada di tanda gred B, ayah ana takkan hadir hari permuafakatan. haha. sedeh. Selalunya ibu ana yang setia menemani untuk hadir pada hari permuafakatan. Tapi alhamdulillah, masa ana sekolah rendah dulu, memang setiap tahun ayah ana akan turun padang untuk hadir hari permuafakatan. Tapiiiiii......bila dah masuk sekolah menengah, ibu la peneman setia *alasan : ada gred B dalam report card ayah tanak g amik* haha! Apa-apapun itulah cara didikan ayah ana. Seorang yang sangat tegas dalam pelajaran anak-anaknya.Memang ana akui, kadang-kadang kekerasan penting dalam didikan. Tetapi kekerasan yang diselitkan dengan nilai kasih sayang. Ayah seorang yang tegas. Ibu seorang yang lembut. Alhamdulillah, ana bersyukur sangat sangat dikurniakan ibu dan ayah yang benar-benar memberi didikan sehingga kami menjadi apa yang kami jadi pada hari ini. Subhanallah. Segala pengorbanan ibu dan ayah akan kami balas setimpal dengan apa yang dikorbankan. Insyaallah.

Ana telah mendapat jemputan untuk Bengkel Strategik anjuran ABIM SARAWAK yang akan diadakan pada hari ini jam 2 petang di Yayasan Sarawak. Hati ini berbelah bagi. Pagi ini ana akan ke SMKA SHOAW dan jam 2 ke Bengkel Strategik. Tetapi dengan keadaan ayah ana yang tengah demam sekarang ni, hati ini masih belom mendapat jawapan sama ada untuk mengahadiri bengkel tersebut. Balik kampung pada setiap hujung minggu memang sudah menjadi rutin. Esok akan diadakan kenduri doa kesyukuran anak saudara ana. Dilemma. Hoho. Moga Allah beri pentunjuk dan jawapan sebelum jam 2 ptg =) hehe.


P/S : Mendidik seorang anak memerlukan perhatian, ketekunan, kesabaran dan kesungguhan yang tinggi. Memang ia sukar dan meletihkan. Kalau tidak kerana limpahan naluri kasih sayang yang Allah semai di hati si ibu dan si ayah, mungkin tiada ibu dan bapa yang sedia menjaga dan mendidik anak =)
Wallahualam. 

0 comments:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks Design