kuning kuning




Top List!


Get spotted HERE!

Jom Poret!

Widget

Wednesday 29 June 2011

Berkat

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum wbt

Segala puji milik Allah. Kami memohon pertolonganNya, dan mohon ampun kepada Nya. Kami berlindung kepada Allah dari kejahatan diriku dan keburukan amalku.


Semalam telah selamat diadakan majlis isra mikraj PERKEPIS-MADRASAH AL KHAIRAT bertempat di Dewan Madrasah Al-Khairat, di atas Seri Backery, berdekatan dengan masjid Gita. Alhamdulillah seramai lebih 70 orang muslimin dan muslimat menghadiri majlis ini. 

Ana diberi tanggungjawab untuk mengendali bahagian makanan bersama sahabat sahabat seperjuagan ana, sis dijah, sis tinidan sis aisyah. Kamu berempat bertungkus lumus menyediakan hidangan untuk jamuan makan malam. Kak dijah, Aisyah dan tini menyediakan mihun goreng dan ayam goreng. Ana pula menyediakan begedil ayam *feveret ana* hehe! 

Ana diuji semasa menggoreng begedil ayam. Begedil yang ana goreng tu pecah =( bak kata orang sarawak *perey* huhu. Sedih sangat sangat. Sebab sebelum sebelum ni, tak penah pulak buat hal. Huhu. Ana cari mana silap ana. Last last ana kata kat ibu ana, ana nk guna tepung kentucky jer =) Nak kasi begedil tak pecah bila di goreng. Menggunakan tepung bestari hot n spicy, cukup membuat hati ana senag hati. Bentuk begedil pon cantik dan warna pun cantik =) Ujiannn..dugaaan.. Alhamdulillah Allah permudahkan urusan ana.

Suasana di bilik makan cukup heboh =) segala persediaan mesti dirancang awal dan teratur. Terutamanya untuk VIP. Sheikh Muhammad Alwi Al Attas, satu satunya ulama yang ada di sarawak merupakan salah seorang VIP yang hadir selain Ustaz Azmi. Majlis kami pada malam itu, didatangi oleh krew TV Al-Hijrah iaitu Abang Abu yang senantiasa berkepit dengan cameranya. 

Tetamu semakin ramai datang. Ana dan sahabat sahabat lain kebingungan. Takut takut makanan tak cukup. Kerana kami berempat menerima arahan untuk menyediakan hidangn untuk 60 orang sahaja. Tetapi ditak menyangka bahawa kehadiran pada malam itu amat memberangsangkan. Majlis ilmu yang penuh barakah ini, alhamdulillah, Allah bagi cukup semuanya. Tidak ada yang terkecuali untuk makan. 

Melihat para tetamu makan dengan penuh selera, semakin ana memanjatkan kesykuran kepadaNya, di atas rahmat yang Dia limpahi ke atas majlis ilmu yang kami hadiri. Alhamdulillah. Terima kasih Allah =) Nak tahu apa yang best berlaku pada malam tu? =p Brothers perkepis cuci semua pinggan mangkuk. Hehe. Di sini ana rasakan ada nilai toleransi dan kerjasama. Sisters memasak-brother membasuh. Alhamdullillah, semuanya berjalan dengan lancar. Terima kasih bro! =)


Balik ke rumah selewat jam 12 malam adalah perkara biasa bagi kami yang bergiat aktif dalam aktiviti persatuan. Alhamdulillah, sekali lagi ana memanjat kesyukuran ke atas Illahi di atas kurniaan ibu dan ayah yang sangat memahami gerak kerja ana dan juga tanggungjawab ana terhadap masyarakat di luar sana. Kadang kadang apa yang menjadi keutamaan ana sudah buka menjadi keutamaan. Tetapi ini tidak bermakna ana mengbaikan keluarga ana. Hubungan kekeluargaan ana akan sentiasa jaga. Perasaan ibu dan ayah tidak pernah ana ketepikan. Sebagai anak yang sulong, ana mesti menjaga hubungan dengan ibu dan ayah untuk menjadi ikutan adik adik yang lain. 


TERKINI : Ana baruuu je balik dari kedai buku. Hehe. Tertarik dengan sebuah buku berjudul 12 Tokoh Pengubah Dunia karya Khalid Haddad. Excited sangat nak baca. Jom membaca! Budayakan tabiat membaca dalam diri kalian mulai sekarang!

P/s : Kekayaan tidak membawa erti tanpa ada keberkatan. Dengan adanya keberkatan, harta/rezeki yang sedikit akan dirasakan seolah-olah banyak dan mencukupi. Sebaliknya tanpa keberkatan akan dirasakan sempit dan susah meskipun banyak harta.  

Wallahualam =)

0 comments:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks Design