kuning kuning




Top List!


Get spotted HERE!

Jom Poret!

Widget

Sunday 26 June 2011

Menunggu

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Ya Allah, segala puji bagiMu sebagai tanda syukur dari kami dipagi hari yang indah ini, Engkau pencurah nikmat sebagai anugerahMu. Ya Allah, anugerahkanlah kami rezeki duniawi yang sebaik-baiknya dan rezeki ukhrowi yang senikmat-nikmatnya, cerahkanlah hati dan fikiran kami, budi pekerti yang luhur, sihat tubuh badan dan perlindungan yang sempurna. Amin.

Sedang menunggu jam 10.30pagi. Sekejap saja lagi Majlis Doa Kesyukuran Mohamad Khairyl Fakhri akan berlangsung, Penantian satu penyeksaan. Oh tidak! Seawal subuh bangun untuk memastikan segala persiapan kenduri berjalan dengan lancar. Berat sungguh nak bangun solat hari ini. 3 kali ibu ana mengetuk pintu bilik untuk menyedarkan ana dari tidur yang lena. Ana tertidur di atas lantai. Sakitnya tulang belakang. Ana lihat di atas katil queen size ana ada 3 orang anak dara sedang tidur -Ami, Ayot, Nana *sepupu perempuan ana* mereka bertiga la yang bertungkus lumus membantu ana mengelap pinggan mangkuk pada pagi ini,

Keluarga belah ayah ana, majoriti didominasi oleh kaum hawa =) ana selaku cucu yang paling sulong. Hihi <3 Setiap kali kenduri senang la sikit. Ramai anak dara nak tolong. Hihi. Apa apa pun, ana memang suka sangat bila keluarga berkumpul. Setelah datuk ana meninggal dunia pada febuari yang lalu, ayah la orang kuat yang akan memastikan mereka adik beradik sentiasa keep in touch. Tak kesah la nak buat apa apa aktiviti pon. Selalunya kitorang buat 'berambeh makan' kat umah Ngah Yot *adik perempuan ayah no.2* kat kpg buntal. Suasana kampung yang menyegarkan dan udara yang bersih semakin mengeratkan lagi ikatan hati hati antara kami sekeluarga. Alhamdulillah,

Ana bersyukur dengan kurniaan keluarga yang bahagia ini. Ya Allah, kau kekalkanlah kemesraan antara hati hati kami. Aminn. 

Ohya, sambungan cerita semalam. Ana tak jadi pegi bengkel strategik tu. Ada urusan keluarga yang perlu di selesaikan. Keutamaan ana tetap pada keluarga tercinta. Kerana ana punyai pilihan. Menghadiri seminar tidak wajib untuk ana. Tetapi tanggungjawab ana kepada keluarga lebih utama pada waktu itu =)


P/s : Di dalam hati manusia ada penyesalan dan tidak akan padam kecuali redha dengan suruhan dan laranganNya serta qadha dan qadarNya serta kesenantiasaan sabar sehingga menemuiNya.

Wallahualam =)

0 comments:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks Design