kuning kuning




Top List!


Get spotted HERE!

Jom Poret!

Widget

Monday 16 January 2012

Things just dont go ur way

Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum wbt

Allah menguji lagi ana, di sini tepat di hati ana. Jiwa seorang wanita yang sensitif. Benar kata pepatah. lidah memang tajam. Sekali lidah berkata kata tidak betul pada tempat dan masanya, sakit nya tertusuk. Tambahan ana memang seorang yang sensitif dan mudah terluka. Ana yakin wanita wanita lain juga mempunyai jiwa yang lembut seperti ana.

11.45PM

I just got home. Seawal 7 pagi tadi, ana bangun melihat ahli keluarga sudah sibuk dengan kerja masing masing. Kerana tidak sempat berbual dengan ibu ana semalam, ana menghantar kiriman sms kepadanya *bilik tidur ibu ana di sebelah bilik ana je* kerana tidak mahu mengganggu ibu yang sedang tidur *ana balik lewat lagi* wat i sent was "ma, esok pagi ma bawak aisyah pegi kantin k?maaf ma, siti ada miting d lua jam 9 pagi*
Ya Allah, serumah pon nak kena hantar sms :( semenjak sibuk dengan programs lately, adik ana yang bongsu, Aisyah, kena di bawak sekali ke kantin ibu ana seawal 4 pagi. Sepatutnya, ana yang kena jaga adik ana dan ibu seperti biasa menguruskan kantinnya. But Alhamdulillah, ibu ana seorang yang sangat memahami gerak kerja ana. Langsung tidak merungut apatah lagi melenting setiap kali ana keluar rumah. Subhanallah, jadikanlah ana seperti ibu ana Ya Allah, sangat sangat memahami dan sentiasa menyokong ana.

I think i am too tired! Emosi mudah terusik. Itu lumrah. Ya Rahman, beri kekuatan pada hambaMu ini untuk terus berdakwah di jalanMu. Aku yakin, setiap ujian adalah tarbiyah langsung dariMu untukku. Inilah bekalan hari hariku untuk terus berada di dunia yang fana ini. Untuk terus hidup berbakti kepada agama. Ya Rahim, aku mohon jadikanlah setiap titisan peluhku dan setiap titisan air mataku, sesuatu yang berharga di kemudian hari kelak. Sesuatu yang bukan sia sia Ya Aziz!

12.53am

InsyaAllah kelas pertama ana bersama pelajar Madrasah Al Khairat pada jam 8.30 pagi untuk satu kelas perkongsian dari ana tentang komunikasi dakwah. Sekali lagi, awal pagi esok ana akan keluar :) *another sms to send to my mom (sleeping dy), untuk bawa aisyah ke kantin bersamanya jam 4pagi esok* MODUL belom lagi di hadam. Ya Allah, mudahkanlah urusan ana, Aminn Ya Rabb!

****NOW i need to rest! Nite to me! :)

charge ur FON siti! OK :) N do not forget to take OFF ur LENSES! *im sleepy*

0 comments:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks Design