kuning kuning




Top List!


Get spotted HERE!

Jom Poret!

Widget

Sunday 15 January 2012

Another fine day :)

Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah selesai satu lagi agenda hari ini :) meeting bersama Syarikat Perundingan Al Azim. Nikmat nya apabila saudara seislam berkumpul sambil membincangkan program program berfaedah untuk kebaikan semua :)

Seawal jam 9 pagi keluar bersama keluarga untuk membeli belah di pasaraya. Jam 12.30 tgh hari ana menunggu ukhti khadijah untuk mengambil ana to attend a meeting with Al Azim's crew. After having lunch together, ba'da Zuhur both of us ke destinasi tempat mesyuarat >>>>>> teratak Ummi Rosmah di Matang Jaya :) di sambut dengan mesra sekali oleh tuan rumah merangkap BOSS Syarikat Perundingan Al Azim, ana dan ukhti khadijah berasa senang sekali. Setelah sekian lama *4bulan dlm solehah* tidak bertemu, pertemuan kali ini menjadi pertemuan perkongsian pengalaman. Ummi Roslina, Ummi Alina dan Ummi Zarifah bersama-sama sekali untuk bermesyuarat sambil lepak lepak ukhuwah di petang hari :) Mesyuarat dibuka dengan Ummul Kitab Al fatihah. Perbincangan dimulakan oleh ana sendiri. Sebelum ini ana ada menerima panggilan telefon dari seorang hamba Allah yang berhasrat untuk mengadakan satu program tentang perubatan islam di Sarawak. *seorang kenalan semasa program SOLEHAH* Beliau bercadang untuk mengadakan program tersebut sekitar dalam bulan Januari ini. Ana cuba untuk cari masa yang sesuai sepanjang bulan ini. Ternyata jadual begitu padat. Kebetulan ana dan sahabat PERKEPIS sibuk menguruskan program lain Perkampungan Menara Gading dan Perkampungan Generasi Insan Solehah. Pada 6-8 Januari yang lepas, baru sahaja selesai program kerjasama PERKEPIS-SMK DEMAK BARU,. Program yang diberi nama 180 DEGREE menghimpunkan 60 pelajar sekolah tersebut yang berpotensi untuk berubah menjadi manusia hebat. INSYAALLAH =) 

Back to story >>> selesai perbincangan :) kata sepakat sudah disepakati *fine fine, bahasa sendiri* hoho! InsyaAllah akan diadakan satu program tentang Cara Perubatan Islam pada hujung bulan febuari nanti kerjasama PERKEPIS-AL AZIM =) 

DURIAN TIME! TIDAKKKKK! I DONT EAT DURIAN =( huhuhu! Everybody seems so excited bile tuan rumah mengeluarkan beberapa BIJI DURIAN untuk di makan bersama di petang hari yang tidak hujan. Huhuhu. Ana akur dan redha dan tahan je la bau durian yangg *&^%%%$ huhu :( 

Ba'da asar, bersurai untuk balik! =) singgah sebentar di Wisma Saberkas *nk beli adapter baru for my notebook* RM109>>>>>>>>RM90! OK I BUY THIS :p hihihihi! Now FYI, using my notebook yang sudah 4 bulan tidak digunakan gara-gara adapter ROSAK :) oh senangnya dalam hati bila menggunakan notebook yang kecil ini :) senang untuk di bawa di mana2. 

ESOK : APA AGENDA ANA?

7.00 am : ayah hantar ke rumah sahabat, Dyg Nuraida di Kpg Panglima Seman
8.30 am : Bertolak bersama Dyg Nuraida dan Muhd Nuaim ke KPSU *meeting*
               Sambungan Gerak Kerja PERGIS 2012
5.00 pm : Driving lesson *misi : menghafal jalan A, B, C yang saya sudah berkali2
              mengelilinginya dan sampai saat ini masih KURANG hafal laluan jalan jalan itu* Ya
              Allah, mudahkanlah untuk hambaMu ini menghafal jalan supaya LULUS JPJ TEST
              rabu nanti. Amin*     

Pabila malam menjelma : >>> melihat sekumpulan baju baju yang sudah menunggu untuk  DILIPAT! ok ok ok. =) lalu membuat muka innocent di hadapan ibu ana *bleh x mun kamek lipat baju tok esok?* huhu. THEN PABILA JUMAAT MENJELMA! LONGGOKAN BAJU SEMAKIN MENINGGI! PADAN MUKA =( huhuhu! ok2. Jgn bertangguh! Huhuhu! 

Both my parents sangat memahami gerak kerja ana di dalam jemaah. Very supportive. Tidak mengongkong :) thax ma n pa! Moga darjat kalian di angkat tinggi di sisi Allah swt. *beberapa hari yang lepas, around 8pm, ana sedang berada di luar menguruskan kerja ana, lalu ada deringan telefon bimbit BARU ana berbunyi ;p RINGTONE itu! MY DAD! ALAMAKKK! "siti, bila nk balit umah? bapak rindu nk jumpa anak bapak tok. hari tok lom sempat gik jumpa kitak" ****** OMG! *SPEECHLESS* GOT TO GO HOME ASAP! huhuhu. immediately ana terus pulang ke rumah! My dad miss me :( huhu. BUT! WAT I LOVE MOST ABOUT MY PARENTS IS, both tidak pernah bising kalau ana bz d luar dengan program2. Hoho. Panggilan telefon la menjadi pengubat rindu bila ana pulang lewat ke rumah :p **awww suwiiittt** guess wat? Parents ana suka SMS ana! hahaha! *suwiittt sgt2* walaupun hari hari jumpa kat umah, bile ana sibuk berprogram di luar, memang x sah kalau x sms! <3 ana bahagia dikurniakan keluarga yang penyayang <3 

Kesibukan ana membuatkan ana lupe tentang perkara perkara lain yang bisa menggoncang iman ini. Hoho. Bahkan ini menjadi penguat untuk ana terus melangkah. ALLAH MAHA MELIHAT, ALLAH MAHA MENDENGAR, ALLAH MAHA MENGETAHUI AND IM HAPPY with what i have now. ALHAMDULILLAH. Never GIVE UP insyaALLAH. Man jadda wa jadda! *hold it tight* day by day, insyaAllah, i grow up stronger =)

***ok2, i need to rest!****

before dat! >>>>

beb n aisyah! eeeeee!!! KIUT!


DIS PIC WAS TAKEN SPECIALLY FOR MY SISTA, AFIQAH! Miss u as much as u miss us! EVEN MORE! :) BITTAUFIQ WANNAJAH FOR UR EXAM! Allah bersamamu :) YAKINLAH. 


****p/s : 


ana jeles enti nak fly x lame lagi! Ana doakan enti berjaya lulus dengan cemerlang untuk peperiksaan enti! *i pon x tauk apa nok di test u ya* =p HOPE U CAN MAKE IT SIS! JAPAN! insyaALLAH, walaupun xda rezeki nk studi sane, later i kawen i bawak my bodyguard ke sane :p * fine fine proud of u sista! mendoakan adik adik yang  lain akan berjaya juga! amin :) *doa mendoakan* sesungguhnya doa adalah perisai setiap mukmin =)

LOVE ALWAYS :* muackss!

                  

0 comments:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks Design